אנחנו ההודים, מסתכלים על דברים מיובאים בגאווה מרבית. לעתים קרובות, פריטים אלה משמשים להשוויץ בקרב חברים. “London ke chachaji ne עט מיובא בהג’ה היי! אני אכתוב את הבחינה עם העט המעולה הזה!” או “אחותי שלחה איפור מארה”ב של A!”. דברים מיובאים בטוח ימשכו יותר תשומת לב מאשר מוצרים מקומיים. אבל מחליף המשחקים האולטימטיבי הוא תמיד מכונית מיובאת. זוכרים את הפרארי שהייתה בבעלות ‘המאסטר בלסטר’? או המכוניות המיובאות המפוארות שאנשים נוסעים ברחבי בנדרה או דרום דלהי?

עם זאת, רק קומץ אנשים יכולים להרשות לעצמם מותרות כאלה. מכוניות מיובאות הן יקרות מאוד, ולכן הן נדירות. בדקנו מדוע למכוניות ואופניים מיובאים יש תגי מחיר כה גבוהים, וזה מה שמצאנו.

מס’ 1 תחבורה
הובלת מכונית ממדינה אחת לאחרת מתבצעת באמצעות מטוסים או ספינות. שני המצבים יקרים להחריד. בנוסף, היית רוצה שהמשלוח יהיה חלק והמטען במצב מחלקה ראשונה. ניתן להבטיח זאת בעזרת ביטוח רכב, שגם יעלה כסף נוסף.

# 2 ניירת
יבוא רכב דורש שלבי אישור שונים. זה מתורגם לניירת ותשלומים. ככל שהודו נחשבת, תצטרך להגיש מסמכים מסוימים למשרד התחבורה האזורי, כמו תעודת כשירות בדרכים. מכוניות בשווי של פחות מ-40,000 דולר צריכות לעבור את תהליך ההומלוגציה של איגוד מחקר הרכב של הודו. בתהליך זה, המכונית שלך תיחשב כמוצר העומד בתקנים ובמפרטים הרגולטוריים ההודיים. כל אלה הם תהליכים יקרים.

# 3 מכס
התכוננו להטריף את דעתכם! המכס על יבוא רכב חדש הוא 102%. על מכוניות ישנות/יד שנייה זה 160% ממחיר אולם התצוגה לשעבר. עלויות אלו מעלות את ההוצאה הכוללת שלך על בעלות על רכב ליותר מ-200% ממחירו המקורי.

# 4 הכללים
מלבד הגורם הפיננסי, יש גם לעקוב אחר הכללים והתקנות לרישום כלי רכב מיובאים בהודו. המכונית צריכה להיות נהיגה ימנית בהחלט. הקיבולת המעוקבת של המנוע צריכה להיות יותר מ-2500 סמ”ק. כל ערך נמוך מזה לא יתאפשר בארץ. אם תבחר לשלוח את המכונית החדשה שלך, ניתן להביא אותה בנמלי מומבאי, כלכותה או צ’נאי. מי שמעוניין להכניס את המכונית המשומשת שלו לארץ יכול לשלוח אותו לנמל מומבאי בלבד.

# 5 ביטוח
למרבה המזל, פוליסת ביטוח הרכב תתומחר בהתאם לגורמים כמו הערך המוצהר הנוכחי שלה המבוטח, המותג והדגם, נפח המנוע, היסטוריית התביעות של הבעלים (אם רלוונטי) וסוג פוליסת הביטוח. בנוסף, תהיה עלות יבוא עבור הרכב.

אז עכשיו כשאתה יודע על העלויות הנוספות האלה, שקל את האפשרויות שלך לפני שאתה מייבא רכב. אולי אתה יכול ללכת על מכונית יוקרה בהודו. התהליך יהיה הרבה יותר נטול טרחה והרבה יותר קל בכיס שלך. וכמובן, אל תשכחו לבטח אותו! זה הכלל.

יוסי רבה השמה | יוסי רבה חללי עבודה | יוסי רבה יוטיוב | יוסי רבה ביטוחים | יוסי רבה לינקדין